29 Mayıs 2014 Perşembe

Bir dilim parfe



Evlendiğimden bu yana  ( yaklaşık 8 aydır)  mutfakta yeni şeyler deneme, her tarife el atma gibi isteklerim tavan yapmış durumda. Bunun evlilik ile alakası var mıdır bilemiyorum ama tek başına kalabalık misafirleri ağırlama ile çok  alakası olduğuna eminim :) 

Yıllardır bir çok ev arkadaşım oldu, birbirimize kattığımız en güzel şeylerden biri de  şüphesiz farklı kültürleri tanımak  ve farklı lezzetleri tatmak oldu. Ne Antepli arkadaşımın acılı kuru patlican dolmasını unutabilirim , ne de Karadenizli arkadaşımın karalahana dolmasını. Erinmez yapar yerdik. Evliliğimin bu ilk yılında da içimde , bütün bu nacizane deneyimlerimi eşime ve misafirlerime tattırma ve kendimi yemek konusunda geliştirme isteği giderek arttı.Tabi tüm bunların yanısıra bu sekiz ayın bana kattığı en büyük dezavantaj ise sanırım fazla kilolar  oldu. 10 kilo civarı  artan ağırlığımla size tehlikenin boyutlarını yeterince yansıtabileceğimi düşünüyorum :) Çok şükür ki düğün dönemi oldukça fazla kilo vermiştim, boyumun uzunluğunu da hesaba katarsak şimdilik problem yok , ama bu olmayacağı anlamına gelmez :) 

Neyse ki yaz geliyor ;) Sıcakların etkisiyle azalan iştahımız ,ağır tatlılarla araya koyduğumuz mesafe işimizi kolaylaştıracağa benziyor. Benim yaz dönemi favori tatlım dondurmadır. Parfe ise evde kolayca yapabileceğimiz dondurmaya alternatif mükemmel bir yaz tatlısı ! 


Ben parfemi çilek ve çikolata sosuyla süsledim :) Eşim muzu çok sevdiği için bol muzlu yaptım. 

Tarifi ise şöyle ; 


•Bir paket rondodan geçirilmiş sade petibör bisküvi 

•Bir su bardağı rondodan geçirilmiş fındık
 
• iki paket çikolatalı kremşanti (2 su bardağı soğuk sütle çırpılmış)

• üç büyük boy muz ( küp küp doğranmış)

• hepsini karıştırıp silikon bir kek kalıbına yerleştirip,dondurucuda bir gece bekletiyoruz. Tabi değişik meyve ve malzemeler ile herkes bu tatlıya kendi yorumunu katabilir. 

Afiyet olsun efendim denemenizi tavsiye ederim. 

Sevgiyle kalın

3 yorum:

  1. uzun zamandır bloga uğrayamıyordum evlilik telaşı malum sen de bilirsin :) instagramdan evini görünce çok oldum hemen hemn aynı tarzda bütün mobilyalarımız country :)) güzel günlerde musmutlu oturun evinizde inşallah.. Allah ağız tadı versin tatlım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben artık bloğa pek girmiyorum, yeni gördüm yorumunu :) çok sağol canım, Rabbim yeni yuvanda huzuru eksik etmesin :)

      Sil